Brev:
Opstart på grød - hvor hurtigt?
5. september 2012
Alder:
4 mdr.
Opstart på grød - hvor hurtigt?
Kære Helen!
Tak for dit sidste svar angående Noah. Det går meget bedre nu.
Vi kan nu lægge ham fra os og han vil nu gerne ligge selv og undersøge legetøj osv.
Han sluger dog nogle dage stadig meget luft og har de dage meget svært ved at komme af med det. Det er vores indrtryk at dette har indflydelse på hans indtag af mad og søvn. (Han kommer ikke ofte op på de 1000 ml du snakker om, mere 500-600).
Han sover max 1 1/2 time og det kun ved den første søvn, derefter ofte kun 45-30 min. Han virker ikke udhvilet og har efter den 2 lur ofte ikke den store overskud.
Han sover stadig kun på mig.
Han er en meget vågen lille dreng og det der med at spise og sove er ikke nemt for ham. Han siger kun til når det ofte er "for sent".
Da jeg har to store dele børn er det ved at være hårdt at skulle gå fra hele tiden for at han skal sove. Og jeg savner også at komme mere ud.
Vi er startet op på mos til frokost og fungerer fint. Han spiser det gerne og vil også gerne have mere end det jeg giver. Lige nu virker det som om han bedrer kan finde ud af det end flaske. Og han er også mere rolig bagefter. (Han får her flaske lige efter han er vågnet og igen når han skal sove.60 - 100 ml)
Hvor hurtig må vi gå op på den anbefalede mængde mad til frokost og hvornår må vi starte på det næste måltid?
Vi har nemlig det indryk at han faktisk er sulten, men af en eller anden grund ikke kan eller vil drikke sig helt mæt og at den luft i maven irriterer ham. (Vi holder så heller ikke bøvse pause fordi han så ikke vil spise mere...) Vi tror det er derfor bl.a at han ikke sover mere, bliver vækket af en bøvs eller sult.
Venlig hilsen
Noahs mor